University of Melbourne - glimt fra et studieophold

australia.png

Charlie Scudamore er viceskoleleder på Geelong Grammar School i Melbourne og har været en af nøglepersonerne i tilblivelsen og udformningen af Positive Education. Jeg havde lejlighed til at interviewe Charlie på PESA-konferencen (Positive Education School Association) i april og i dette spændende interview giver Charlie et rigtig god forståelse for dette nye felt og fremtiden for feltet, som jeg tænker, at alle skolefolk i Danmark kan have interesse i.


9. april 2018: Endnu en pigeskole, som arbejder med Positive Education. Nogle spændende observationer om synliggørelsen af arbejdet med trivsel og om organisering af personalegruppen på skolen for bedst at støtte op om arbejdet med Positive Education.



7. april 2018: Endnu et spændende besøg på en skole, denne gang på Ravenswood School for Girls i Sydney, som begyndte deres rejse for kun tre år siden med at implementere et whole-school-approach og positive education. Interessante observationer på skolen, som jeg håber, at du kan bruge stort eller småt i din skolehverdag.


4. april 2018: Jeg er glad for at dele mit besøg på statsskolen Dandenong High School, som adskiller sig en del fra mange af de andre priviligerede skoler, der arbejder med positive education, som jeg har besøgt. Skolen er netop begyndt på sin rejse, men arbejder meget initiativrigt og innovativt på at synliggøre det for sine elever og det pædagogiske personale, og de lykkes med det.


28. marts 2018: Jeg er rigtig glad for at dele med jer mit besøg på Knox Grammar School, som er en af pionererne indenfor positive education. Knox Grammar School har bidraget flittigt til forskning indenfor feltet og dokumenterer blandt andet øget trivsel og forbedrede akademiske præstationer som følge af det fokuserede trivselsarbejde på skolen. 


27. marts 2018: Nu er min tur kommet til Sydney, hvor jeg besøger Knox Grammar School. Knox Grammar School er en af de første skoler, der begyndte arbejdet med positive education og på mit besøg møder jeg også Pauline Robbins, som er arkitekten bag den måde, skolen arbejder med positive education i dag. Jeg glæder mig til at fortælle jer mere.


21. marts 2018: Jeg er rigtig glad for at dele med jer en opdatering fra mit besøg på Sct. Peter's College. Under mit besøg på skolen var jeg meget nysgerrig på skolekulturen på en skole, der arbejder med Positive Education; hvad hænger de på væggen og hvordan synliggør de i dagligdagen deres arbejde med Positive Psychology. Her i indslaget deler jeg nogle af de observationer, jeg gjorde på mit besøg.


20. marts 2018: Så er det blevet tid til at dele med jer mine indtryk fra besøget på Sct. Peter's College, som var en af de første skoler i Australien til at arbejde med Positive Education og nu er en del af de næsten 10 års erfaringsmasse, som vi har fra Positive Education primært fra skoler i Australien, som var first-movers på området. I denne første video prøver jeg at fortælle om den tilgang, man har valgt på skolen og den måde, man arbejder med Positive Education i dagligdagen.


15. marts 2018: Netop overstået besøg på Sct. Peter's College og førstehåndsindtryk.


 

14. marts 2018: Så er det dagen før dagen i Adelaide.


Big-top

30. januar 2017: Så er det nu, at mit udlandsophold som Ph.D.-studerende starter med ophold på University of Melbourne, nærmere betegnet på Center of Positive Psychology under kyndig vejledning af professor Lindsay G. Oades, der i oktober inviterede mig til at komme og studere på centeret.

Jeg glæder mig vildt til i de kommende måneder at sætte fokus på Positive Education, artikelskrivning og udvikling af materialer. Du kan følge med på Styrkeakademiets Facebook-side. Her vil jeg lægge nyheder, videoklip, interview og andet spændende fra Down Under. Du kan følge med hér ...