Din kurv:

Kurven er tom
0varevarer
-0-
Gå til kurv
Opdaterer
Totalpris 0
Opdaterer
Gå til kurv

Rubrics - undervisning med forståelse som mål

Rubrics - undervisning med forståelse som mål

Rubrics - undervisning med forståelse som mål
DKK 248,00 DKK 198,40 ekskl. moms
Tilføjer til kurven

Hvordan tilrettelægger du som lærer din undervisning, så også eleverne kan se meningen, er motiverede og ved, hvad de skal gøre for at nå i mål? Og hvordan baner du vej for, at eleverne kan få så god en forståelse af stoffet, at de kan omsætte deres viden og færdigheder i nye situationer?

Rubrics er et system, der netop er udviklet til lærere, der ikke blot ønsker en undervisningsform med ensidigt fokus på at vurdere elevernes præstationer, men samtidig er interesserede i at understøtter elevernes tro på og glæde ved at kunne nå deres egne, selvvalgte mål. Positive rubrics er en måde at arbejde med differentierede læringsforløb, hvor flow, læringsglæde og feedback er i højsædet.

Målet med rubrics-metoden er at gøre læringsmål og evalueringskriterier synlige for eleverne samt at inddrage eleverne i udvælgelse og dannelse af mål. Metoden kan anvendes på alle klassetrin og i alle fag og har en struktur, som gør det let for både underviser og elever, at forstå de enkelte mål samt at se, hvordan man kan løfte det faglige niveau

I lektørudtalelsen står der bl.a.: "Det er en meget velstruktureret udgivelse og metode, som kan gøre det lettere for mange undervisere både at forberede selve undervisningen samt arbejdet med læringsmål og elevernes faglige og menneskelige dannelse. Metoden gør det samtidig let for elever at vurdere egen læring og se vejen videre frem.

Bogen anbefales varmt til at stå på hylden hos undervisere, der ønsker at anvende rubrics i deres undervisning. Derudover anbefales bogen til lærerbiblioteker og læreruddannelsens samlinger samt til folkebiblioteker med stor efterspørgsel af pædagogisk litteratur."