Styrkearbejdet i praksis

opfindsom.png

Idag skrev Simon Carlsen fra Askov Malt SFO/Skole:

"Hej Styrkeakademiet,

Ville bare vise jer, hvordan vi arbejder med de 24 styrker i indskoling. Jeg har lavet et styrke træ for at gøre styrkerne mere synlig for børnene. 

Styrkerne er på bladene og så kommer børnenes billede på træet ved deres primær styrke."

Det er et af mange gode eksempler på, hvordan styrkearbejdet kan se ud i praksis. Simons og elevernes styrketræ er virkelig flot og en god måde at give eleverne ejerskab over deres topstyrker.

På Hørsholm Skole har de også været meget kreative med styrkerne. Læs engang, hvordan skolen bruger styrkerne i mange af fagerne, her husholdning, som Ugebladet Hørsholm skrev en artikel om: 

Styrkerne kan være en del af en eksplicit indsats, hvor eleverne forstår styrkerne, kender deres egne topstyrker og forstår at bruge dem i deres skolearbejde, men det fungerer rigtig godt, når der også er en implicit del, hvor det ressourcesprog, der er i styrkearbejdet anvendes i den faglige undervisning som f.eks. i sløjd og husholdning.

Har du også været kreativ eller kunne du tænke dig at komme igang med at arbejde med styrkerne, så kontakt os for at høre mere om en løsning, der passer til din institution eller skole på telefon 60 19 92 83 eller mail@styrkeakademiet.dk.